torsdag 20 juni 2013

prosperity dumplings

Hejsan.
 
Idag är det torsdag, det har varit väldigt varmt och jag har svettats. Jag var ledig från klockan tolv, gick runt i west village och tänkte att jag skulle ta lite bilder, DÖM av min besvikelse då jag efter en handfull superba foton upptäcker att minneskortet inte sitter i kameran. Besvikelsen var total. Jag vill ju carpe omgivningen nu innan jag far hem (22 dagar kvar). 
 
I alla fall, dagens fråga:
Vad kan man få för 6 dollars och 75 cents i den här staden?
Går man söderut, förbi SOHO
Går sedan öster ut (känner mig så cool när jag pratar i vädersträck, vill sätta på mig mantel och topphatt och leka sagan om ringen) in till china Town
 Och vet man vart man ska gå så kommer man tillslut till prosperity dumpling! I det här lilla hålet finns billiga och goda dumplings, billigt och gott = perfect combo. (Men dom har höjt priset med 25 cents Anna, de friterade dumplingsen ligger fortfarande på en dollar dock får man endast 4 och inte 5.)
 10 dumplings för priset 2.50 dollarz, rena rama rånet. Mannen i kassan är alltid densamme, och hans engelska är helt obegriplig. När maten är klar ställer han den på bänken, säger MISS! och sedan är det klart.
 Fick mina rykande heta dumplings, ett MISS! och sedan traskade jag hemåt igen.
 Hem till union square


 



 
Sen kom jag hem, åt mina dumplings och nu ska jag väl lägga mig. Imorgon är det midsommar (!!) och jag är så taggad! Ska försöka tvinga Scott att äta sill och sedan ska jag bege mig till battery park för att fira.
 
Hejsvej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar