tisdag 18 juni 2013

här bor jag

Tänkte att jag kanske skulle lägga upp lite bilder på Nuvea York, det är rätt fint här nu när det är sommar. Vi börjar med lite natursköna bilder från Central Park.
 
Down Town, törs inte säga vilken gata det är för jag minns inte riktigt, men området kallas för Greenwich village och är ett av mina favoritområden, speciellt nu när det är sommar är det väldigt fint att gå runt här bland alla restauranger och butiker.
 Union Square, det är där jag bor, är det en marknad varje måndag, onsdag och lördag som kallas för farmers market. Det är helt enkelt bönder som kommer in från hela New York, men även Pennsylvania och Conneticut har jag för mig, och säljer grönsaker, tyger, blommor, sylt, bröd, fisk och kött och massa annat.  
Det är alltid street performers här, och det är allt från grymma musiker till höga knäppskallar som dansar till musik. Här är det några män som ska hoppa över ett par personer från publiken.
På Union Square sitter även Hare Krishna i tid och otid och sjunger på sina sånger. De sitter på samma ställe, flera timmar i sträck. Jag hör dom in i mitt sovrum.
 En hungrig hund som tigger mat utanför en av restaurangerna på min gata.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar